Як знайти партнерів для участі у міжнародних проєктно-грантових програмах

Стратегією розвитку університету до 2025 року в частині міжнародної діяльності передбачена організація системної роботи міжнародного і наукового напрямів з підготовки і подачі заявок на проекти і гранти за кожним з перспективних напрямів науки, технологій і інновацій, запрошуючи до цієї роботи відповідних партнерів з країн Євросоюзу.

Даний матеріал, підготовлений на основі особистого досвіду співробітників Національних контактних пунктів в КПІ ім. Ігоря Сікорського, Департаменту міжнародного співробітництва та його Відділу координації міжнародної проектної діяльності, може бути корисним для всіх, хто прийняв для себе рішення подати проектні пропозиції до конкурсів на отримання фінансування за рахунок міжнародних проектно-грантових програм.

_____________________________________________________

[lwptoc numeration=”none” title=”Зміст” toggle=”0″ backgroundColor=”#ffffff” linkColor=”#1b3899″ hoverLinkColor=”#d35c30″ visitedLinkColor=”” wrapNoindex=”1″ useNofollow=”1″]

Формування сильного міжнародного консорціуму вчених і організацій, університетів ті формування проектної ідеї для написання конкурентоспроможної проектної пропозиції, що буде подана на конкурс, – це дві найважливіші умови для участі в конкурсі із надією виграти фінансування.

І якщо підготовка проектної пропозиції відноситься виключно до професійної компетенції ініціаторів формування консорціума, то пошук партнерів, зокрема, партнерів із країн Євросоюзу – може виявитися непростим завданням, особливо для тих, хто вперше бере участь у розробленні проєкту за європейськими рамковими програмами, а тому ще не має широких контактів в країнах Євросоюзу.

Отже, розглянемо рекомендації щодо пошуку таких партнерів.

 

1. Власні контакти

Пошук партнерів через особисті контакти в сфері власної професійної діяльності є найефективнішим способом. Навіть якщо вчені, яких Ви запрошуєте, не зможуть або не зацікавляться участю у підготовці проектної пропозиції, вони мають власні контакти і, можливо, нададуть Вам поради щодо вибору партнера і серед цих контактів знайдеться потенційний партнер, який приєднається до консорціуму.

 

2. Networking на професійних заходах за особистої участі

Професійні та міжнародні заходи, конференції, воркшопи завжди збирають багато вчених, зацікавлених у співпраці, і тому саме це –  чудова можливість знайти потенційних членів консорціуму. Кава-брейки, коктейлі, неофіційні зустрічі (social events), культурні заходи, можуть бути використані для спілкування з потенційними партнерами та для початку обговорення проєктних ідей.

 

2а. Networking за матеріалами міжнародних конференцій

Звичайно, не всі можуть поїхати на міжнародні конференції, щоб особисто знайти партнерів за критерієм близькості професійних інтересів в науці, технологіях або інноватиці.

В такому випадку ( да і не тільки в такому!) ефективним методом пошуку партнерів є як змістовні матеріали (abstracts, programmes, proceedings) міжнародних конференцій, так і супутні організаційні сервіси (склади програмних і організаційних комітетів, списки керівників симпозіумів, сесій, круглих столів, повні списки учасників).

За цими даними можна знайти в Інтернеті групу тих, хто вбачається найбільш прийнятним для запрошення до співпраці в складі консорціуму.

 

3. Онлайн-ресурси для пошуку партнерів

Існують численні потужні онлайн-платформи для цілеспрямованого пошуку необхідних партнерів з метою створення консорціуму для конкретного проєкту.

Funding & Tenders Opportunities Portal (посилання). Цей портал Європейської Комісії є найголовнішим онлайн-інструментом для пошуку партнерів. Портал не лише допомагає здійснювати пошук партнерів серед організацій, які зареєстровані на порталі (мають PIC-номер), але і шукати конкурси для подачі до них майбутнього проєкту, якщо проектна ідея вже у Вас “назріла”.

Збільшити зображення

Рис. 1 – Інструмент Partner Search (натисніть на зображення для його збільшення)

Інструмент пошуку дозволяє шукати за двома критеріями (рис. 1):

  • за конкретними програмами та за тематиками конкурсів;
  • за організаціями.

Таким чином, майбутній заявник має змогу знайти організації, які зацікавлені у конкретному конкурсі, або ж вже брали участь у проєктах за таким конкурсом, а отже – залучити до свого консорціуму організації, які вже мають досвід написання успішних проєктів та їх виконання за рамковими програмами ЄС.

Enterprise Europe Network (посилання). Це ще один, менш відомий українським дослідникам ресурс (рис. 2), запущений 2008 року. Ресурс об’єднує в мережу понад 600 організацій у галузі технологій та інновацій і пропонує як можливість пошуку партнерів з необхідними компетенціями, так і можливість розміщення власних пропозицій. Гнучка система пошуку дає змогу максимально вигідно для Вас налаштувати критерії пошуку, а зареєстрований в мережі майбутній заявник проекту отримує можливість підписатися на інформаційні розсилання щодо нових пропозицій, які опублікуються в мережі і періодично оновлюються.


Рис. 2 – Ресурс для пошуку партнерів Enterprise Europe Network

Ideal-ist (посилання). Ця мережа є корисним інструментом (рис. 3), створеним ще 1996 року. Вона є найбільшою міжнародною мережею за змістовним напрямом “Інформаційно-комунікаційні технології”. Хоча мережа не надає можливості безпосереднього розміщення заявок на пошук партнерів, але на платформі мережі створено базу даних всіх “запрошень” до пошуку партнерів з порталу Європейської Комісії (https://ec.europa.eu/) та базу публікацій новин щодо заходів, запланованих за тією чи іншою галуззю ІКТ.

Рис. 3 – Інструмент для пошуку заходів за напрямом ІКТ

Крім того, існують й інші платформи для пошуку партнерів. Наприклад, в сфері енергетики – портал «Energy2020», в сфері нанотехнологій та новітніх матеріалів – портал «NMPTeAm3», в сфері транспорту – портал «Etna2020».

 

4. Соціальні мережі

За допомогою популярних соціальних та медіа ресурсів, таких як LinkedIn, Twitter, відповідних груп та сторінок у мережі Facebook, можна висловити свій інтерес до певної тематики й зацікавити потенційних партнерів в участі у майбутньому проєкті. Використовуючи вбудовані інструменти пошуку соціальних мереж, можна шукати запити на партнерство за ключовими словами. Можна шукати оголошення про проведення різноманітних міжнародних наукових, технологічних і інноваційних заходів, інформація про які викладається на офіційних веб-сторінках організацій у соціальних мережах.

 

5. Національні контактні пункти (НКП) Рамкової програми ЄС “Горизонт 2020” за тематичними напрямами

Основною метою їх роботи є поширення інформації, надання порад спеціалістів та забезпечення потенційним заявникам проектів легкого доступу до європейських програм фінансування наукових досліджень та інновацій. На сайтах НКП можна знайти дані щодо керівників окремих напрямів Програми, профілі можливих партнерів у певній галузі та запити на пошук партнерів.

Два Національні контактні пункти діють в структурі Департаменту міжнародного співробітництва КПІ імені Ігоря Сікорського: “Інформаційні та комунікаційні технології” (керівник С.М. Шукаєв) і “Клімат та ефективність використання ресурсів, включаючи сировинні матеріали” (керівник А.В. Пятова).

Вони надають консультації з питань участі у рамковій програмі ЄС «Горизонт 2020» та в новій Програмі ЄС «Горизонт Європа» (2021-2027 роки), в тому числі і щодо пошуку можливих партнерів (http://ncp.kpi.ua/uk/).

 

6. Яскравий приклад !

Перелічені способи пошуку партнерів, безумовно, не вичерпують всіх варіантів. Кожний успіх має багато складових (сприятливі обставини, високий рівень пізнаваності авторів проекту у професійній сфері, величезне бажання і рішучість у досягненні цілей).

Наведемо яскравий приклад. Наші випускники КПІ працюють у малому підприємстві, що виконує науково-технічні роботи за тематикою в сфері атомної енергетики. Тому їх заробітна платня залежить тільки від їх активності. Перша спроба участі у Програмі «Горизонт 2020» у 2017 році виявилась невдалою, але досвід було отримано. До наступної спроби підійшли вже більш системно і почали саме з пошуку партнерів. Після вивчення сайту інформаційної платформи SNETP (Sustainable Nuclear Energy Technology Platform), – взяли участь у семінарі цієї платформи, який проходив в рамках Програми «Євроатом», («Горизонт 2020»). Там, по-перше, вони ознайомились з тематикою майбутніх конкурсів, а по-друге, знайшли партнерів. Під час офіційних та неформальних заходів змогли презентувати себе, домовитися про спільну підготовку проєктних заявок. Результат виявився приголомшливим: навесні 2020 року Європейська Комісія повідомила про підтримку одночасно трьох (!) проєктів за їх участю. Мале підприємство миттєво стало лідером серед організацій України, які беруть участь у Програмі «Горизонт 2020» в сфері атомної енергетики.

Отже, успішна участь у міжнародних проектно-грантових програмах – цілком можлива.

Але треба зробити перший рішучий крок!

Джерела інформації:

  1. Finding project partners. URL: http://www.imi.europa.eu/apply-funding/general-overview/finding-partners.
  2. Funding & Tenders Opportunities. URL: https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/how-to-participate/partner-search.

Посилання на оригінал статті у 15 номері щотижневої газети “Київський політехнік” за 2020 р.