Прийом заявок триватиме до 17 лютого 2022 року (до 18:00 за київським часом).
Тип конкурсу: конкурс освітніх проєктів
Ідентифікаційний код конкурсу на порталі Європейської комісії:
ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-1 – напрям 1 «Підтримка доступу до співпраці в галузі вищої освіти»;
ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-2 – напрям 2 «Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти»;
ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-3 – напрям 3 «Проєкти структурних реформ»
Організатором конкурсу є Європейське виконавче агентство з питань освіти та культури (EACEA). Конкурс реалізується в межах програми ЄС «Еразмус+».
В межах конкурсу можуть бути профінансовані проєкти трьох тематичних напрямів: «Підтримка доступу до співпраці в галузі вищої освіти»; «Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти» і «Проєкти структурних реформ».
Метою конкурсу «Розвиток потенціалу в галузі вищої освіти» є підтримка проєктів міжнародного співробітництва, основою яких є багатосторонні партнерства між організаціями, що працюють в сфері вищої освіти. Конкурс спрямований на підвищення якості, актуальності і гнучкості вищої освіти, а також на модернізацію вищої освіти в т. зв. «третіх» країнах, які не входять до числа «програмних» країн «Еразмус+» (зокрема – в Україні). Досягнення цієї мети сприятиме соціально-економічному розвитку «третіх» країн, подоланню викликів, що пов’язані з економічною глобалізацією, а також усуненню соціальної, економічної та екологічної нерівності, яка посилилася внаслідок пандемії COVID-19.
НАПРЯМ 1 «Підтримка доступу до співпраці в галузі вищої освіти»
Проєкти цього напряму мають на меті залучення до участі в програмі «Еразмус+» закладів вищої освіти і організацій із «третіх» країн з невеликим досвідом міжнародної співпраці і малою оперативною спроможністю. В межах цього напряму підтримку отримають маломасштабні проєкти, які розраховані на реалізацію протягом 24 або 36 місяців, і які спрямовані на зменшення розриву в рівні інтернаціоналізації серед ЗВО «третьої» країни (такої, що не входить до числа «програмних» країн «Еразмус+» – зокрема, України) або серед ЗВО з різних «третіх» країн в межах одного регіону.
Пріоритет надаватиметься проєктам, які:
- зосереджені на розвитку ЗВО з найменш розвинутих «третіх» країн;
- зосереджені на розвитку ЗВО, які знаходяться у віддалених регіонах «третіх» країн;
- зосереджені на розвитку ЗВО факультетів, які не мають досвіду участі в програмі «Еразмус+» або мають невеликий досвід участі в цій програмі;
- спрямовані на залучення до участі у вищій освіті студентів і співробітників ЗВО з меншими можливостями.
Кожна проєктна пропозиція повинна відповідати одному із п’яти основних пріоритетів конкурсу:
- Європейський зелений курс: підтримка модернізації і підвищення рівня конкурентоспроможності та інноваційності національних економік із одночасним забезпеченням «зеленого» переходу до кліматичної нейтральності. Дослідницькоінноваційні ініціативи мають бути зосереджені на пом’якшенні негативних наслідків зміни клімату і адаптації до них; озелененні міст; поширенні і імплементації нових сталих ланцюгів створення вартості та фахових навичок в галузі екології. Академічна співпраця повинна сприяти знайденню відповідей на суспільні запити в галузі розвитку міст і сіл, енергоефективності, охорони здоров’я та управління природними ресурсами і відходами.
- Цифрова трансформація: сприяння розвитку ефективної, інклюзивної та чутливої до гендерних проблем цифрової трансформації в сфері освіти і науки, насамперед шляхом зменшення розриву у володінні цифровими навичками. Можливі сфери діяльності включають розробку технологічних рішень в галузі зв’язку для підвищення рівня цифрової грамотності та цифрових навичок населення; дистанційне навчання; освіту в галузі технологій та інновацій, зокрема – у віддалених регіонах, сільській місцевості і вразливих спільнотах. Пріоритет надаватиметься налагодженню зв’язків між освітою, наукою та бізнесом у сфері цифровізації. Вітається подання проєктних пропозицій, пов’язаних із проблематикою інфраструктури даних, управління даними, а також цифровізацією бізнесу та МСП.
- Міграція та мобільність: підтримка освітніх ініціатив, що сприяють розвитку регіонального простору вищої освіти, зокрема – запровадженню систем трансферу кредитів, а також визнанню кваліфікацій, ступенів та атестатів. Забезпечення інтеграції в суспільство мігрантів та переміщених осіб шляхом надання їм доступу до освіти, включно з вивченням мови та можливістю участі в стипендіальних програмах.
- Управління, мир, безпека та розвиток людського потенціалу: сприяння розвитку демократії, процвітання, стабільності, безпеки та посиленої співпраці між стійкими та інклюзивними суспільствами, які поділяють спільні цінності. Проєкти мають бути зосереджені на проблематиці правових реформ, захисту прав людини, боротьби з корупцією та дискримінацією, медіаграмотності, ролі незалежних ЗМІ та громадянського суспільства, а також просування гендерної рівності.
- Стале зростання і робочі місця: інвестування в розвиток потенціалу молоді та забезпечення кращих зв’язків між освітою, наукою, інноватикою та потребами приватного сектору є незамінними складовими побудови економіки, яка працюватиме для спільного блага. На окрему увагу заслуговують такі напрями діяльності, як підготовка вчителів, молодіжне підприємництво, формування пропозиції та попиту на навички в сфері STEAM (науки, технології, інженерія, мистецтво і математика), а також пов’язана з цими напрямами діяльності гендерна інклюзивність. В проєкті слід зробити особливий акцент на сумісності такої діяльності із вирішенням завдань «зеленого» переходу, тобто переходу до кліматичної нейтральності. Передусім необхідно зосередитися на соціально вразливих групах населення і мешканцях віддалених регіонів країни, зокрема сільських.
Приклади заходів, які можуть бути профінансовані для проєктів першого напряму:
- Заходи, що спрямовані на підвищення управлінської та адміністративної спроможності цільових ЗВО:
- реформування та модернізація системи управління університетом, зокрема – вдосконалення послуг, які спрямовані на підтримку студентів (методична та професійна орієнтація, консультування тощо);
- заснування нових або вдосконалення наявних підрозділів міжнародних відносин в університетах, а також розробка стратегій інтернаціоналізації;
- заснування нових або вдосконалення наявних підрозділів, процесів та стратегій контролю якості в університетах;
- створення нових або розвиток потенціалу наявних підрозділів планування та оцінювання в університетах;
- вдосконалення механізмів комунікації та розповсюдження результатів проєктів міжнародного співробітництва;
- розвиток потенціалу університетів для підтримки мобільності студентів і працівників.
- Заходи, що спрямовані на забезпечення високої якості та актуальності освіти:
- розробка навчальних модулів або програм, технічних або професійних спеціальностей тощо;
- створення програм інтенсивного навчання, в яких протягом коротших проміжків часу спільно братимуть участь студенти і викладачі партнерських ЗВО;
- розширення потенціалу аспірантів та викладачів, в тому числі сприяння розвитку аспірантської та/або викладацької мобільності;
- проведення курсів тренінгів для академічних працівників ЗВО;
- налагодження синергій та зміцнення зв’язків між університетами, підприємствами бізнес-сектору та приватними або державними організаціями, що є активними на ринку праці і функціонують в сферах освіти, професійних тренінгів та роботи з молоддю.
- Заходи, що спрямовані на підвищення доступу до вищої освіти для студентів і працівників з меншими можливостями:
- розробка методів і розширення можливостей для дистанційного та інклюзивного навчання студентів із соціально вразливих категорій за допомогою цифрових технологій та засобів електронного навчання;
- розробка спеціальних послуг, що будуть спрямовані на забезпечення рівних і справедливих умов навчання для студентів з інвалідністю, на основі наявних цифрових технологій;
- сприяння розвитку ініціатив т. зв. «позитивної дискримінації», які мають на меті розширення прав і можливостей жінок, етнічних та/або релігійних меншин;
- запровадження ініціатив, що будуть спрямовані на подолання бар’єрів на шляху до задоволення освітніх потреб, з якими стикаються знедолені групи населення;
- здійснення внеску до формування інклюзивних навчальних середовищ, які базуватимуться на принципах рівності та справедливості і відповідатимуть потребам широких кіл суспільства.
НАПРЯМ 2 «Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти»
Проєкти цього напряму мають на меті зменшення розриву між ступенем розвитку ЗВО та вирішення проблем, з якими стикаються ЗВО в т. зв. «третіх країнах», які не входять до числа програмних країн «Еразмус+». Проєкти будуть спрямовані на впровадження в цих країнах нових підходів та ініціатив в галузі вищої освіти, які повинні ґрунтуватися на практиках навчання в групі рівних (peer learning) та обміні досвідом і найкращими практиками. Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти – це комплексні інноваційні проєкти, які розраховані на реалізацію протягом 24 або 36 місяців, і які передбачають реалізацію низки взаємопов’язаних заходів, спрямованих на зміцнення потенціалу цільових ЗВО з «третіх» країн стосовно вирішення актуальних проблем ХХІ століття, зокрема – проблем міграції, зміни клімату, врядування, перетворень в напряму цифрової економіки тощо. Результати реалізації таких проєктів повинні мати суттєвий і довготривалий вплив на цільові ЗВО як протягом проєктного періоду, так і після його формального завершення, а також принести користь суспільству в цілому.
Проєкти напряму 2 мають поєднувати в собі такі ключові елементи:
- Розвиток інновацій в галузі вищої освіти з метою підвищення значимості вищої освіти для ринку праці і для суспільства в цілому. Передбачається, в межах проєктів будуть враховані наявні розбіжності між вимогами працедавців і наявними освітніми пропозиціями ЗВО, а також розроблені комплексні рішення для покращення можливостей працевлаштування студентів. Для досягнення цього в комплекс проєктних заходів можуть бути включені:
- розробка інноваційних навчальних програм та включення інноваційних елементів у наявні навчальні програми;
- реалізація інноваційних методів навчання і викладання (зокрема, особистісноорієнтованого навчання і викладання, що зосереджене на практичному вирішенні реальних проблем);
- активна взаємодія ЗВО зі світом науки і бізнесу: організація програм безперервної освіти, практик на підприємствах, спільних заходів з підприємствами тощо;
- посилення спроможності ЗВО з «третіх» країн до ефективного нетворкінгу в сфері дослідницьких, наукових та технологічних інновацій.
- Сприяння проведенню в ЗВО реформ, які мають бути спрямовані на зміцнення ролі університетів як каталізаторів економічного та суспільного розвитку в «третіх» країнах. Проєкти повинні передбачати підтримку ЗВО в розробці та реалізації інституційних реформ, що мають на меті підвищення рівня їх демократичності, інклюзивності та впливовості. Інституційні реформи включатимуть в себе такі елементи, як впровадження нових систем і структур врядування та менеджменту, а також процесів забезпечення якості освіти; надання сучасних університетських послуг; вдосконалення цифрових навичок; використання методів та інструментів професійного розвитку академічних, технічних та адміністративних працівників університету. Ключовим аспектом проєктів цього напряму є розвиток підприємницького мислення та пов’язаних з ним компетенцій.
Кожна проєктна пропозиція повинна відповідати одному із п’яти основних пріоритетів конкурсу:
- Європейський зелений курс: підтримка модернізації і підвищення рівня конкурентоспроможності та інноваційності національних економік із одночасним забезпеченням «зеленого» переходу до кліматичної нейтральності. Дослідницькоінноваційні ініціативи мають бути зосереджені на пом’якшенні негативних наслідків зміни клімату і адаптації до них; озелененні міст; поширенні і імплементації нових сталих ланцюгів створення вартості та фахових навичок в галузі екології. Академічна співпраця повинна сприяти знайденню відповідей на суспільні запити в галузі розвитку міст і сіл, енергоефективності, охорони здоров’я та управління природними ресурсами і відходами.
- Цифрова трансформація: сприяння розвитку ефективної, інклюзивної та чутливої до гендерних проблем цифрової трансформації в сфері освіти і науки, насамперед шляхом зменшення розриву у володінні цифровими навичками. Можливі сфери діяльності включають розробку технологічних рішень в галузі зв’язку для підвищення рівня цифрової грамотності та цифрових навичок населення; дистанційне навчання; освіту в галузі технологій та інновацій, зокрема – у віддалених регіонах, сільській місцевості і вразливих спільнотах. Пріоритет надаватиметься налагодженню зв’язків між освітою, наукою та бізнесом у сфері цифровізації. Вітається подання проєктних пропозицій, пов’язаних із проблематикою інфраструктури даних, управління даними, а також цифровізацією бізнесу та МСП.
- Міграція та мобільність: підтримка освітніх ініціатив, що сприяють розвитку регіонального простору вищої освіти, зокрема – запровадженню систем трансферу кредитів, а також визнанню кваліфікацій, ступенів та атестатів. Забезпечення інтеграції в суспільство мігрантів та переміщених осіб шляхом надання їм доступу до освіти, включно з вивченням мови та можливістю участі в стипендіальних програмах.
- Управління, мир, безпека та розвиток людського потенціалу: сприяння розвитку демократії, процвітання, стабільності, безпеки та посиленої співпраці між стійкими та інклюзивними суспільствами, які поділяють спільні цінності. Проєкти мають бути зосереджені на проблематиці правових реформ, захисту прав людини, боротьби з корупцією та дискримінацією, медіаграмотності, ролі незалежних ЗМІ та громадянського суспільства, а також просування гендерної рівності.
- Стале зростання і робочі місця: інвестування в розвиток потенціалу молоді та забезпечення кращих зв’язків між освітою, наукою, інноватикою та потребами приватного сектору є незамінними складовими побудови економіки, яка працюватиме для спільного блага. На окрему увагу заслуговують такі напрями діяльності, як підготовка вчителів, молодіжне підприємництво, формування пропозиції та попиту на навички в сфері STEAM (науки, технології, інженерія, мистецтво і математика), а також пов’язана з цими напрямами діяльності гендерна інклюзивність. В проєкті слід зробити особливий акцент на сумісності такої діяльності із вирішенням завдань «зеленого» переходу, тобто переходу до кліматичної нейтральності. Передусім необхідно зосередитися на соціально вразливих групах населення і мешканцях віддалених регіонів країни, зокрема сільських.
Приклади заходів, які можуть бути профінансовані для проєктів другого напряму:
- Розробка, тестування та адаптація інноваційних навчальних програм з погляду:
- змісту (ключові компетенції та універсальні навички – підприємництво, вирішення проблем, екологічно-орієнтовані навички тощо);
- структури (модульне навчання, спільне навчання тощо);
- методів викладання та навчання (відкрите та гнучке навчання, віртуальна мобільність, відкриті освітні ресурси, змішане навчання, масові відкриті онлайн курси тощо).
- Розробка, тестування та реалізація нових навчальних методів, інструментів та матеріалів (нові багатодисциплінарні навчальні програми; особистісно-орієнтоване навчання і викладання, що зосереджене на практичному вирішенні реальних проблем) в межах проведення навчальних практик для студентів.
- Запровадження реформ болонського типу на інституційному рівні (трирівнева система вищої освіти; інструменти прозорості – системи кредитів, додатки до дипломів; забезпечення якості оцінювання; визнання попереднього і неформального навчання тощо).
- Запровадження схем практичного навчання, стажування і вивчення реальних кейсів зі сфери промисловості та бізнесу, які будуть повністю інтегровані в навчальні плани студентів, визнані та зараховані.
- Запровадження систем подвійного навчання, які поєднуватимуть вищу університетську освіту з вищим рівнем середньої професійно-технічної освіти, що підвищить спроможність випускників до працевлаштування.
- Розробка рішень для розв’язання складних проблем, впровадження інновацій у виробництво товарів, інженерні процеси тощо (так, щоби студенти, викладачі та практики спільно працювали над цими завданнями).
- Розробка та тестування рішень для задоволення актуальних суспільних потреб, які наразі не представлені на ринку, і будуть призначені для представників вразливих суспільних груп.
- Підтримка створення інноваційних центрів, центрів трансферу технологій, бізнесінкубаторів для забезпечення інтеграції освіти, науки та бізнесу на інституційному, регіональному або національному рівнях.
- Розробка і тестування програм безперервної освіти, навчальних практик на підприємствах та спільних заходів із підприємствами.
- Підготовка умов для випробування інноваційних заходів.
- Організація короткострокових обмінів для студентів, наукових працівників, викладачів та працівників підприємств.
- Стимулювання залучення працівників підприємств в освітні та наукові процеси в ЗВО.
- Реформування систем та структур врядування та менеджменту на інституційному рівні (включно з методами та системами, які стосуються забезпечення якості освіти, фінансового управління, забезпечення автономії ЗВО, міжнародних відносин, студентських послуг, консультування, профорієнтації, діяльності академічних та наукових рад тощо).
- Розробка стратегій та інструментів інтернаціоналізації ЗВО (зокрема, міжнародна відкритість навчальних програм, впровадження схем міжуніверситетської мобільності тощо), а також стратегій та інструментів для забезпечення ефективного нетворкінгу ЗВО в сферах дослідницьких, наукових та технологічних інновацій.
- Розробка, адаптація та імплементація методів та інструментів для підвищення кваліфікації, оцінювання та професійного розвитку академічних та адміністративних працівників ЗВО, а також для первинної підготовки та безперервного кар’єрного розвитку викладацького персоналу.
НАПРЯМ 3 «Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти»
Проєкти цього напряму мають на меті підтримку зусиль т. зв. «третіх країн», що спрямовані на створення упорядкованих та стійких систем вищої освіти. Такі системи мають задовольняти суспільно-економічні потреби країни та сприяти побудові економіки, яка ґрунтуватиметься на наукових знаннях та інноваціях. Цей напрям дій передбачає популяризацію та масштабування результатів успішних проєктів, а також встановлення синергетичних зв’язків між проєктами цього напряму та білатеральними програмами підтримки. Проєкти третього напряму мають бути розраховані на реалізацію протягом 36 або 48 місяців, і передбачати участь органів державної влади «третіх» країн (зокрема, міністерства освіти), ЗВО, дослідницьких інститутів та інших релевантних стейкхолдерів.
Завданнями проєктів напряму 3 є:
- Сприяння співпраці та взаємному навчанню між органами державної влади в країнах-членах ЄС, інших «програмних» країнах Еразмус+ та «третіх» країнах заради системного вдосконалення сфери вищої освіти та впровадження інновацій в цій сфері.
- Сприяння побудові інклюзивних систем вищої освіти, які будуть здатні забезпечити належні умови для успішного навчання студентів із різних категорій населення. Особливу увагу при цьому необхідно звернути на студентів з обмеженими можливостями.
- Розширення потенціалу ЗВО та державних органів влади «третіх» країн (зокрема, міністерств) модернізувати системи вищої освіти цих країн (зокрема – в галузі врядування та фінансування) шляхом їхньої участі в розробці, реалізації та моніторингу процесів реформ.
- Визначення точок синергії з поточними ініціативами ЄС в третіх країнах у сферах, які охоплює програма Еразмус+.
Оскільки проєкти напряму «Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти» спрямовані на підтримку структурних реформ, які мають бути визначені відповідно до результатів аналізу потреб системи вищої освіти цільових «третіх» країн – загальні пріоритети для цього конкурсного напряму не визначені.
Приклади заходів, які можуть бути профінансовані для проєктів третього напряму:
- Заходи, що спрямовані на випробування та популяризацію найкращих практик в сфері вищої освіти на національному та (або) регіональному рівнях. Ці практики можуть стосуватися, наприклад:
- підвищення спроможності випускників до працевлаштування;
- спрощення доступу до вищої освіти людей з обмеженими можливостями; – зміцнення зв’язків між освітою, наукою та інноватикою.
- Заходи, що спрямовані на забезпечення ефективності процесів формування політики в сфері вищої освіти шляхом залучення до цієї сфери інших стейкхолдерів. Зокрема, такі заходи можуть передбачати:
- залучення інших відповідальних органів державної влади до діяльності в сфері вищої освіти заради підвищення її ролі в суспільстві та збільшення її впливу на суспільство;
- залучення студентства до активної участі у врядуванні та реформуванні системи вищої освіти;
- залучення до діяльності в сфері вищої освіти спілок, що займаються іншими релевантними сферами, зокрема професійно-технічною освітою та роботою з молоддю;
- зміцнення міжнародного виміру вищої освіти шляхом організації співробітництва між закладами високого рівня з країн-членів ЄС, інших «програмних» країн Еразмус+ та «третіх» країн. Зокрема, розробка та впровадження в дію схем, які спрощуватимуть реалізацію студентської та викладацької мобільності: створення регіональної системи трансферу академічних кредитів, розробка Національних рамок кваліфікацій тощо ;
- створення національних та (або) регіональних систем контролю якості освіти.
- Заходи, що спрямовані на налагодження регіонального академічного співробітництва і запровадження серед «третіх» країн спільних регіональних стратегій в сфері вищої освіти. Зокрема, такі заходи можуть включати в себе:
- визначення кроків, які необхідні для створення регіональних Просторів вищої освіти;
- спрощення процедур визнання освітніх досягнень в межах однієї країни та між різними країнами регіону;
- усунення перешкод для переміщення між різними країнами викладачів, працівників та студентів ЗВО, і забезпечення їм доступу до високоякісної, інноваційно-орієнтованої освіти.
- Заходи, що спрямовані на запровадження нових механізмів фінансування для:
- розширення доступу до вищої освіти людей з обмеженими можливостями;
- зменшення «цифрового розриву», який існує на інституційному та індивідуальному рівнях.
- Заходи, що спрямовані на підвищення привабливості викладацької професії шляхом:
- просування ініціатив професійного розвитку;
- створення системи стимулів для сприяння участі викладачів в інтернаціоналізації вищої освіти.
Крім ЗВО та міністерств освіти, в проєктах напряму «Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти» вітається участь органів державної влади «третіх» країн та «програмних» країн Еразмус+ із компетенціями в галузях, які охоплює проєкт: наприклад, органів, що займаються питаннями працевлаштування, роботи з молоддю, фінансів, соціальної політики, внутрішніх справ, юриспруденції, охорони здоров’я тощо.
В конкурсі можуть взяти участь консорціуми в складі щонайменше чотирьох незалежних юридичних осіб, серед яких:
- щонайменше 2 юр. особи зареєстровані в різних «програмних» країнах Еразмус+ (Programme countries: країни-члени ЄС + Північна Македонія, Сербія, Ісландія, Норвегія, Ліхтенштейн, Туреччина);
- щонайменше 2 юр. особи зареєстровані в різних «третіх» країнах Еразмус+ (Third countries) в межах одного із пріоритетних регіонів конкурсу – якщо проєкт має регіональний характер, АБО:
- щонайменше 2 юр. особи зареєстровані в одній «третій» країні Еразмус+ – якщо проєкт має національний характер.
Україна входить до пріоритетного регіону «Країни Східного партнерства» (Eastern Neighbourhood), тому в цьому конкурсі українські організації можуть брати участь лише спільно з організаціями з інших країн цього регіону, а саме Азербайджану, Білорусі, Вірменії, Грузії і Молдови.
У випадку проєктів третього напряму («Партнерства для здійснення перетворень в галузі вищої освіти»), до складу консорціуму додатково повинен входити орган державної влади цільової «третьої» країни, який відповідає за сферу вищої освіти (наприклад, міністерство освіти).
Кількість учасників консорціуму з «програмних» країн Еразмус+ не може перевищувати кількості учасників консорціуму з «третіх» країн.
Типи юридичних осіб, які можуть увійти до консорціуму як координатори: заклади вищої освіти, асоціації ЗВО з «програмних» або «третіх» країн (для всіх трьох напрямів); національні або міжнародні асоціації ректорів, викладачів чи студентів з «програмних» або «третіх» країн (для напряму 3).
Типи юридичних осіб, які можуть увійти до консорціуму як бенефіціари: заклади вищої освіти з «програмних» або «третіх» країн, а також будь-які державні або приватні організації, що проводять діяльність на ринках праці або в сферах освіти, професійної підготовки та роботи з молоддю, і зареєстровані в «третіх» країнах (наприклад, підприємства, НДО, громадські організації, органи влади, дослідницькі інститути, школи, технікуми, торговельні палати, профспілки, бібліотеки, музеї, служби профорієнтації тощо).
Обсяг фінансування одного проєкту складає:
- 200-400 тис. Євро для проєктів 1 напряму,
- 400-800 тис. Євро для проєктів 2 напряму, 800 тис. – 1 млн. Євро для проєктів 3 напряму.
Загалом на фінансування проєктів пріоритетного регіону «Країни Східного партнерства» буде виділено 10971140 Євро.
Увага! Грант покриває до 90% проєктних витрат.
Як взяти участь у конкурсі
Заявки на участь в конкурсі приймаються виключно електронним шляхом, через портал Європейської Комісії Funding & Tender Opportunities (на сторінку конкурсу: напрям 1, напрям 2, напрям 3). Заявку подає організаціякоординатор консорціуму. Заявка складається з двох частин:
- Частина А, адміністративна — заповнюється в онлайновому режимі і містить інформацію про членів консорціуму, загальний бюджет проєкту та питання, що стосуються теми проєкту;
- Частина В, технічна – містить технічний опис проєкту. Після логування на порталі шаблон цієї форми можна буде завантажити зі сторінки конкурсу, після чого її треба буде заповнити і розмістити на порталі у форматі PDF. Загальний обсяг цієї частини не повинен перевищувати 120 сторінок.
З детальними умовами участі в конкурсі можна ознайомитися в Керівництві програми Еразмус+ за посиланням (див. сторінки 292-308).